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Introduzione

Java is an object-oriented programming language. The core concept of the object-oriented approach is to break complex problems into smaller objects.

An object is any entity that has a state and behaviour. For example, a bicycle is an object. It has:

  • States (fields): idle, first gear, etc
  • Behaviours (methods): braking, accelerating, etc.

Before we learn about objects, let’s first know about classes in Java

Una classe è un pezzo di codice all’interno di un programma che descrive un particolare tipo di oggetti

La classe fornisce un prototipo astratto gli oggetti di un particolare tipo, definendo la loro struttura in termini di:

  • Campi (stato) degli oggetti
  • Metodi (comportamenti) degli oggetti

Un oggetto è un’istanza (un esemplare) di una classeUn programma può creare e usare uno o più oggetti (istanze) della stessa classe


Class Structure


Create a class in Java

oss

  • Ogni classe è memorizzata in un file separato
  • Il nome del file DEVE essere lo stesso della classe, con estensione .java

We can create a class in Java using the class keyword. For example,

class ClassName {
  // fields
  // methods
}

Here, fields (variables) and methods represent the state and behaviour of the object respectively.

  • fields are used to store data
  • methods are used to perform some operations

For our bicycle object, we can create the class as

class Bicycle {
 
  // state or field
  private int gear = 5;
 
  // behavior or method
  public void braking() {
    System.out.println("Working of Braking");
  }
}

Here, Bicycle is a prototype. Now, we can create any number of bicycles using the prototype. And, all the bicycles will share the fields and methods of the prototype.

Note

We have used keywords private and public. These are known as access modifiers. To learn more, visit Java Access Modifier